Pages

Sunday, January 11, 2009

sekadar penghilang 'mereka'...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Wahai saudara muslim yang tulus!
Keimananmu pada bai'at ini mewajibkanmu untuk menunaikan kewajipan-kewajipan berikut,sehingga engkau menjadi batu-bata yang kuat bagi pembangunan Islam..
....
Saya ambil no 6,7,8,9....~
6.Hendaklah engkau jujur dalam berkata,jangan sekali-kali berdusta.
7.Hendaklah engkau menepati janji.Jangan mengingkarinya,walau bagaimana keadaan sekalipun.
8.Hendaklah engkau menjadi seorang pemBeRaNi dan cekal.Keberanian yang paling utama adalah sikap berterus-terang dalam kebenaran dan ketahanan dalam menyimpan rahsia,mengakui kesalahan,adil terhadap diri sendiri dan menguasai diri ketika marah.
9.Hendaklah engkau menjadi orang yang memiliki kewibawaan yang lebih mengutamakan keseriusan.Akan tetapi,hendaknya kewibawaaan tersebut tidak menghalangimu dari bergurau senda yang benar dan tertawa dgn sedikit senyuman.
....
Saya ambik jugaklah no 10..haa..no 11 sekali!
10.Hendaklah engkau memiliki perasaan malu yang kuat,mempunyai perasaan yang halus,kepekaan terhadap kebaikan dan keburukan,yakni berbahagia utk yang pertama dan merasa tersiksa untuk yang kedua.Hendaklah engkau menjadi org yang rendah hati (tawadhu'..)yang tdk sampai kpd tahap hina diri yang berlebih-lebihan,rendah dan lemah [saya igt kata2 anda Fira...:p] Dan hendaklah engkau menuntut kedudukan yang lebih rendah dri martabatmu,agar engkau dapat mencapai martabatmu yang sebenarnya.
..
(iklan. "himpitan x kuat ke....?"
...sambung balik...
11.Hendaklah engkau menjadi seorang yang adil,yang memutuskan hukum dngan benar,dlm segala keadaan .Janganlah kemarahan membuatmu melupakan kebaikan-kebaikan org laen & keredhaan (kecintaan) menyebabkan matamu buta dari melihat keburukan.Jangnlah permusuhan membawamu untuk melupakan jasa baik org lain.Dan hendaklah engkau berkata benar walau pun terhadap dirimu sendiri dan org yang pling dkt denganmu,sekalipun ia pahit.
...Qul al-haq wa lau kana murron!...
Saya jumping ke no 17.Aah...berbisa!
17.Hendaklah engkau melaksanakan tugas dgn tekun,bersungguh-sungguh,jujur (x menipu) & menepati waktu (disiplin)
aha!no 26.
26.Hendaklah engkau sntiasa merasa diawasi olh Allah,mengingat akhirat,mempersiapkan diri utk menghadapinya,menempuh langkah demi langkah dlm perjalanan menuju keredhaan Allah S.W.T dgn penuh semangat & tekad membaja,mendekatkan diri kepadaNya dgn melakukan ibadah2 sunnah spt solat malam,sekurang2nya berpuasa 3 hari pada stp bulan,serta berusaha memperbanyakkan zikir hati dan lisan dan mengamalkan doa-doa yg diajarkan oleh Rasulullah s.a.w pd setp keadaan.
....
Dia dh online,tp senyap.Takpe..sy amik no 28...
28.Hendklah engkau..
...
eh..calling.Dia kot~Tak..oh.Org laen.Minta bw gambar.Kejap lagi org laen pulak dpt.~
Sambung blek.
28.Hendaklah engkau memperelokkan solatmu,berusaha menunaikan solat tepat pada waktunya dan berusaha utk sntiasa berjemaah dan solat di masjid semampunya.
...
x perlu tulislah
.
30.Hendaklah engkau sntiasa berniat utk jihad dan mencintai syahid.Persiapkan drimu untuk hal tersebut dgn segenap kemampuan.
....no.32,...(panggilan kejayaan sdg bergema di luar)
32.Hendklah engkau bersungguh-sungguh memerangi hawa nafsumu,sehingga kamu mampu mengendalikannya.Hendaklah engkau menundukkan pandangan,mengendalikan emosi,memerangi dorongan2 naluri yg ada dalam jiwamu,& selalu mengarahkannya kpd yg halal lagi baik,serta membentenginya dr yang haram dlm apa jua keadaan sekalipun.
...mgkin ini shj....
Apa yang saya pening2 sekarang?..Utk die yang mgkin sdg
menelefon org,..yang sblum ini die menghantar sesuatu,yg sebelum ini die x balas,jgn bersikap begitu!..Ikhlas!Sekali lgi saya
kata,ikhlas!!.InsyaAllah..moga saya x lupa doa utk die.
(x usah tahu sapa 'die')
GAZA.PALESTIN.GAZA.PALESTIN.GAZA.PALESTIN.GAZA.PALESTIN.

No comments:

:::ShareThis:::

Tanya-tanya.